5 Bangunan Pelik Soviet

tbilisi, georgia 
Bangunan ini boleh mengingatkan istana dari filem aksi "Star Wars" tetapi sebenarnya ia adalah tempat di mana acara-acara perkahwinan Soviet telah diadakan di Tbilisi, Gergia. Di Rusia dan perkahwinan USSR tidak berlaku di dalam gereja, ia berlaku di sebuah rumah khas yang dipanggil "Palace of The Marage". Bangunan ini masih ada sehingga hari ini, dan  selepas berkahwin pasangan akan melawat tempat ini.

tbilisi, georgia 
Gambar di atas adalah bangunan "Jabatan Lalu Lintas Negara". Ia dibina pada tahun 1975 dan juga terletak di Tbilis.

tbilisi, georgia

Ini adalah bangunan hotel "Persahabatan", dan dibina semasa era Soviet. Ia diaggap sebagai objek ketenteraan yang aneh oleh pihak CIA. Tempat ini terletak di Ukraine.

tbilisi, georgia

Ini adalah satu lagi bangunan yang aneh dan dikenali sebagai "Palace of Soviet" yang dibina di bandar Kaliningrad, Rusia pada tahun 1975. Orang di sana memanggil bangunan ini "A Big Monster" atau raksasa besar.

tbilisi, georgia 

Gambar di atas pula ialah sebuah bangunan institusi teknologi di Minsk, Belarus. Telah dibina pada tahun 1981 dan kelihatan seperti sebuah bot putih yang besar. Jika anda pernah pergi ke Rusia, anda akan mungkin berminat untuk melawat tempat-tempat untuk mendapatkan gambar seperti ini.


Facebook Comment